Straatfeest Berkenweg
Wij zijn in juni gestart met de voorbereidingen. De organisatie bestaande uit 6 personen komen dan voor het eerst bij elkaar om e.e.a. te bespreken zoals: welke datum, wat gaan we doen en wie doet wat, vergunning enz. Dan gaat brief 1 eruit met de aankondiging dat er een Straatfeest komt en of iedereen zich op wil geven. Na een aantal weken brief 2 met reminder. Na de 2e brief hebben we meestal nog een overleg, hoeveel er mee doen en wie wat regelt. Vlak voor de datum gaat brief 3 eruit voor de betaling en met de vraag of de bewoners die komen iets willen maken en die variatie is best groot. Van salades tot rauwkostschotels, van kruidkoeken tot bladerdeeghapjes. Op de avond voor het straatfeest doen we briefjes in de bij omliggende straten dat onze straat is afgezet, bij de bewoners een briefje met verzoek de auto weg te zetten op het deel waar we het feest houden.
We beginnen rond 12 uur met “opbouwen” van het straatfeest. We sluiten de straat af met hekken die door de gemeente zijn gebracht. Daarna volgt de verder inrichting, tafels stoelen enz. We weten inmiddels aardig waar wat moet staan en ook dat we met opbouwen altijd op hulp uit de staat kunnen rekenen. Afgelopen straatfeest werkte het weer goed mee maar toch hebben we gezorgd voor schaduw door partytenten en parasols neer te zetten. Voor de kinderen reserveren we een apart deel van de straat, aan het eind, maar toch zo dat we ze in de gaten kunnen houden.
Om 16 uur komen de eerste bewoners en begint het straatfeest met een hapje en een drankje. Bewoners kunnen hun naam en huisnummer op een sticker zetten zo kan iedereen zien waar ze wonen.We hebben altijd een “welkompraatje” waar we proberen om iemand in de straat even in het zonnetje te zetten bijvoorbeeld een jarige, nieuwe bewoners of een geboorte. Ook hebben we voor de bewoners een fotopuzzeltocht gemaakt, ontdek welke foto bij welk huisnummer hoort. Voor de kinderen zijn er spelletjes, staat er een sjoelbak en kunnen ze elkaar schminken.
Rond 17.30 gaat de BBQ aan en kan heerlijk gegeten worden van het vlees en de meegebrachte versnaperingen.
Het straatfeest eindigt rond 21.00/21.30, we ruimen alles met elkaar weer op.
Tips:
- Organiseer met meerdere bewoners uit de straat, zodat er dingen overgenomen kunnen worden van elkaar
- Maak een draaiboek (hoeveel vlees, dranken, frisdranken er nodig zijn of zijn ingekocht) hoe de straat wordt ingedeeld, wie er tafels/stoelen, partytenten, bbq heeft of waar geleend kan
- Vraag plaatselijke supermarkten of ze willen sponsoren of korting willen geven voor het feest.
- Sluit de straat goed af, borden/hekken alleen is niet genoeg, mensen lopen/fietsen gewoon door
- Nodig buren die aan de straat grenzen maar op een andere straat wonen ook uit, het kan klachten voorkomen
Toestemming intrekken
Weet u zeker dat u de toestemming dat uw foto’s gebruikt morgen worden voor communicatie over Baarn buurt mee in wilt trekken?
- Initiatief uitgevoerd
- 9 september 2023
- Organisator
- Annemarie Drewes
- Locatie
- Gedeelte Berkenweg tussen Beukenlaan en steegje Albert Heijn.
- Opgehaald bedrag
- € 665,00
Vragen?
Kijk of het antwoord bij 'veelgestelde vragen' staat
Nieuwsbrief
Houd mij op de hoogte van:
Privacy instellingen
Privacy instellingen
Update privacyverklaring
We hebben onze privacyverklaring geüpdatet.
Als u verder wilt gaan, moet u akkoord gaan met de nieuwe privacyverklaring en een keuze maken uit de volgende opties:
Je bent nu uitgeschreven voor de e-mail:
Per ongeluk uitgeschreven? Jezelf opnieuw inschrijven
Je bent nu ingeschreven voor de e-mail:
Per ongeluk ingeschreven? Jezelf uitschrijven
Account aanmaken
Inloggen
Fijn dat u mee wilt doen aan Baarn buurt mee! Om dit te kunnen doen heeft u een account nodig en moet u ingelogd zijn.
Inloggen
Ik heb nog geen account
Initiatief aanmelden
Wat leuk dat u een initiatief indient. Maakt u een account aan? Dan weten wij (gemeente Baarn) met wie wij contact op kunnen nemen.
Inloggen
Ik heb nog geen account
Aanvullende gegevens nodig
Je hebt nog niet alle verplichte persoonsgegevens ingevuld om een initiatief aan te kunnen melden. Wij missen nog jouw adres en/of telefoonnummer.
Je account is aangemaakt!
Je kunt nu inloggen met je e-mailadres en opgegeven wachtwoord.
Je kreeg van ons een e-mail ter bevestiging van het aanmaken van je account.
Heb je geen mail ontvangen? Wellicht is het mailtje dan in de spam/junk map gekomen.
Is dit ook niet het geval? Neem dan even contact met ons op via 035 - 24 00 118